Belastingdienst stuurt bevestigingsbrief voor post op papier

Bron: Belastingdienst

De Belastingdienst verstuurt op 2 augustus een brief naar 55.000 particulieren die zelf of via iemand anders hebben gevraagd om post op papier te blijven ontvangen. Doel van de brief is om de aanvraag te bevestigen.

Belastingdienst brief

De brief

De Belastingdienst stuurt deze particulieren van elk bericht aan de Berichtenbox een kopie op papier. In de brief staat verder ook hoe deze service kan worden stopgezet en waar men terecht kan voor vragen.

Voor een enkeling mogelijk

Op dit moment verstuurt de fiscus nog jaarlijks 150 miljoen blauwe brieven. Wiebes wil binnen zeven jaar helemaal een einde maken aan de blauwe envelop en de papieren brieven van de fiscus. Dat moet geleidelijk gaan via de Berichtenbox op mijnoverheid.nl. Om tegemoet te komen aan de zorgen van de ouderenbonden, had Wiebes besloten dat het voor iemand die geen computer of internet heeft, digibeet is en geen vrienden of familie heeft om te helpen, toch nog een papieren brief in een echte blauwe envelop van de Belastingdienst krijgt.

Geen toegang tot Berichtenbox

Een fiscaal dienstverlener kan niet gemachtigd worden voor de Berichtenbox van de klant. Als fiscaal dienstverlener kunt u met uw klant afspreken, dat de papieren post die hij normaal ook doorstuurde, nu digitaal vanuit de Berichtenbox doorstuurt. Uw klant kan instellen dat hij een mail ontvangt, zodra er post in zijn Berichtenbox binnenkomt.

terug