Waarom harder werken als het slimmer kan?

 

Onlangs was ik op bezoek bij een gerenommeerd belastingadvieskantoor. Na ons gesprek liet de directeur mij trots de bibliotheek zien. Het zag er prachtig uit: de nieuwste technische snufjes, een complete verzameling boeken en de beste vaktijdschriften. Het was er alleen wel erg stil.

De bibliotheek bleek sinds kort geheel gedigitaliseerd: alle adviseurs van het kantoor hebben online toegang tot relevante informatiebronnen via tablet, iPhone en laptop. Waarom zou je dan nog naar de bibliotheek gaan?

Efficiënter werkproces

Het is logisch dat grotere belastingadvieskantoren inzetten op slimmer werken. Maar ik hoor ook verhalen die noodzaak voor kleinere kantoren aantonen.De huidige markt stelt nu eenmaal andere eisen aan fiscale professionals. Een directeur van een kleiner bureau vertelde mij dat het hard werken is. Hij was onlangs een klant kwijt geraakt aan een Big 4-kantoor op prijs: “Dat is nog nooit gebeurd! Ze verdienen er niets aan, maar hebben wel een nieuwe klant.” Een partner bij een groter kantoor wist mij te vertellen dat ook adviesuren steeds schaarser worden: “We vechten voor ieder uurtje, vragen lagere tarieven en moeten daardoor bezuinigen.”

Onze markt verandert in een hoog tempo. Als uitgever inspireren dit soort veranderingen mij om producten te ontwikkelen die het werkproces van de klant efficiënter maar ook leuker maken. Wij willen dat onze gebruikers kunnen werken met de beste informatie en tools. Daarom spreken wij wekelijks met onze klanten over hun praktijk. De uitkomsten vertalen wij in de best mogelijke producten. Daarbij is het onze missie om klanten slimmer te laten werken, niet harder.

Samenwerken

Voor belastingadviseurs is de juiste informatie cruciaal. Het liefst moet informatie overal en altijd beschikbaar zijn, om de klant steeds van een passend advies te voorzien. Niet één keer per jaar, maar continue: juist op de momenten dat het advies relevant is. Daarvoor is het noodzakelijk dat steeds slimmere software en informatietools naadloos met elkaar samenwerken. Elsevier Nextens is gebaseerd op deze visie: aangifteprogramma’s, tools en vakkennis altijd en overal online toegankelijk en gegevens eenvoudig koppelen. U wilt immers alle relevante informatie op één plek, zonder dat u gedwongen wordt zaken te doen met één leverancier. Ons doel is ervoor te zorgen dat u echt toegevoegde waarde kunt leveren voor uw klanten – zonder gedoe dat niets met uw vakgebied te maken heeft.

Innovatieve cloud-technologie maakt efficiëntere samenwerking mogelijk en neemt technisch gedoe voor de eindgebruiker weg. Met Elsevier Nextens werken wij hard aan het ‘in de cloud’ brengen van onze producten. Zodat onze aangifteprogramma’s nog beter op elkaar zijn afgestemd en koppelingen met de Elsevier almanakken en FiscaalTotaal eenvoudig toegankelijk zijn. Maar er is meer. Samenwerkingen met geselecteerde partners maken het mogelijk dat de programma’s en tools van Elsevier nog meer mogelijkheden gaan bieden.

Elsevier Nextens zorgt er zo voor dat u nog beter bent voorbereid op de veranderingen die in snel tempo op ons afkomen. U kunt blijven doen waar u goed in bent. Met slimmer werken kunt u de marktontwikkelingen aan, of zelfs voorblijven.

Sander de Groot, Publishing Director ElsevierFiscaal

terug