Elsevier Nextens sponsort de Belastingwinkel en de Smeetskring

 

Binnen de vrijwilligersorganisaties Stichting Belastingwinkel en de Smeetskring helpen betrokken fiscale studenten van de Erasmus Universiteit, Universiteit Leiden en Universiteit Tilburg mindervermogende particulieren bij verschillende fiscale vraagstukken, zoals het verwerken van 3500 aangiften inkomstenbelasting en aanvraag van toeslagen.

Hierbij ondersteunt Elsevier Nextens hun aangiftewerkzaamheden. Momenteel maken de organisaties al kosteloos gebruik van het BAS programma op de desktop. Ze bereiden zich nu voor om de stap naar online te maken met het Nextens IB Programma.

Begin februari organiseerde Elsevier Nextens daarom een bijeenkomst om de vrijwilligers alvast kennis te laten maken met het online platform. Kjell Lutz, Nextens trainer en bekend van o.a. de webinars ‘Nextens gebruikerstraining’, verzorgde de digitale rondleiding. Dirk Verzijl, fiscaal inhoudelijk medewerker bij de Technische Service Desk en zelf oud-gediende bij de Smeetskring, presenteerde de casus waarmee de studenten die middag aan de slag gingen om wegwijs te worden in Nextens. Stefan Dentro, Commissaris Opleidingen van de Stichting Belastingwinkel Rotterdam, is positief over Nextens IB: “Het is een innovatief programma dat antwoordt aan de vraag van de toekomst. Het was heel prettig om door middel van een casus de handigheidjes van het programma te ontdekken.” De middag werd tevens gebruikt om samen waardevolle ideeën uit te wisselen over toekomstige ontwikkelingen in Nextens, waarbij de vrijwilligers goede input leverden aan het Nextens development team.

Het werken in de cloud met Elsevier Nextens biedt de vrijwilligersorganisaties veel voordelen. Zo kunnen ze ook met een Mac eenvoudig gebruik maken van de aangifteprogramma’s. Installatie op elke laptop is niet meer nodig, wat veel tijd en technisch gedoe scheelt.

Stefan Dentro ziet met Nextens ook mogelijkheden voor een meer ‘paperless office’: “Nu zitten we nog met stapels papieren en bonnetjes die 5 jaar bewaard moeten worden; de archiefkasten zitten wel vol. Met Nextens hebben we de mogelijkheid om dit veel meer te digitaliseren.”

De organisaties opereren nu veelal in buurthuizen, waar vaak nog geen internet beschikbaar is. Dit is dan ook de reden dat ze dit jaar nog niet op alle locaties de overstap naar online kunnen maken. De deelnemers van de trainingsmiddag waren echter enthousiast en kijken er naar uit om, zodra het mogelijk is, voor hun klanten aan de slag te kunnen met het Nextens IB Programma!

Discussie (0)

Bekijken en participeren
Log in of Registreer om een reactie te plaatsen
terug