‘Ik help u zoeken in FiscaalTotaal’

Bron: Nicolette van den Hout

Wat kan Nextens/FiscaalTotaal voor u betekenen? Die vraag staat centraal tijdens de break-outsessie van trainer Debby Hartman-van Maanen op de klantendag. Zij geeft een demonstratie over de nieuwste ontwikkelingen in de kennisbank FiscaalTotaal en laat meteen de nieuwe koppeling zien met Nextens.

Even googlen

‘Hoe zoekt u informatie op in FiscaalTotaal?’ Deze vraag legt Hartman voor aan de aanwezigen in de zaal. De helft van hen gebruikt de kennisbank wekelijks. ‘Ik zoek eigenlijk sinds de koppeling met Nextens voornamelijk vanuit de aangifte zelf’, zegt iemand uit de zaal. De anderen knikken instemmend. En anders gebruiken ze de zoekbalk bovenaan in FiscaalTotaal. ‘Iedereen wil snel antwoord op zijn vraag waardoor we een Google-instelling hebben gekregen’, zegt Hartman. ‘Snel bovenin een balk intypen wat we zoeken en bij de eerste vijf resultaten moet het antwoord staan. Zeker van een betaalde kennisbank mag je snel en goed resultaat verwachten.’ Om het optimale uit de kennisbank te halen, geeft Hartman  daarover uitleg.

Op thema zoeken

‘Vaak komt er een klant naar u toe met een wolk aan informatie waar u vervolgens iets mee moet. Ik neem het voorbeeld van de eigen woning. Dan komen in uw hoofd al meteen al vragen als: wat is de WOZ-waarde en wat valt onder de kosten van een werkruimte? De vragen veranderen door de veranderende wetgeving. Hoe zoekt u hierover informatie op in FiscaalTotaal? Een klant komt dus met vragen over een bepaald thema. Linksboven op de Homepage staat Thema. Hier staan 98% van de veel voorkomende thema’s op een rijtje. Per onderwerp staat dan op één pagina alle informatie die u nodig hebt.’

Voor uw cliënt

Maakt iemand al gebruik van “Voor uw cliënt?”, vraagt Hartman de zaal. Niemand in de zaal steekt zijn hand op. ‘Dat zie ik vaker, maar dat is zonde want het is een hele goede tool. Ik neem weer het voorbeeld van de eigen woning. In “Voor uw cliënt” staat een checklist van alle vragen die u moet stellen tijdens een gesprek, wat u moet doen ter voorbereiding en wat u ter voorbereiding naar uw klant kunt sturen. Alle informatie die daar staat is in Jip-en-Janneketaal geschreven zodat u het gemakkelijk met uw cliënt kunt delen. Ook staat er een format voor het gespreksverslag dat u kunt maken als het gesprek is geweest.’

Koppeling Nextens

Als aftrap voor de uitleg van de koppeling laat Hartman de animatie hierover zien.

‘Ik ga weer verder met de eigen woning. U zit nu in de aangifte in Nextens. Maar tijdens het doen van de aangifte heeft u een vraag hierover. Dan gaat u rechts bovenin naar het vraagtekentje, waarna het Helpcentrum opent. Hier staan alle linkjes met informatie over de eigen woning. Vanaf de eerste keer dat u het opent, kunt u er 31 dagen gratis gebruik van maken om er in te snuffelen.

Wilt u een persoonlijke training aanvragen bij u op kantoor? Vraag een training aan en één van onze trainers komt dan gratis langs.

terug