‘Ik help de klant zijn werkproces beter in te richten’

Bron: Nicolette van den Hout

Iedere dag staan we voor u klaar: de mensen van Nextens. Wie zijn wij en wat doen we precies voor u? Maandelijks stellen we iemand aan u voor. Deze maand is dat Adela Kuzelj, accountmanager online sales.

Wie is Adela?

‘Ik ben een heel sociaal dier. Ik ben gemotiveerd en motiveer ook anderen. Wat vandaag gebeurt, hoeft morgen niet. Zo ben ik zowel op het werk als privé. In mijn vrije tijd sport ik veel: fitness, yoga, hardlopen, spinnen en ik ben heel sportief in eten, dat wil zeggen: ik houd van eten. Binnenkort loop ik met het team van Reed Business Information de Dam tot Damloop van 16,1 km. Ik heb er nog niet echt voor getraind, maar dat gaat vast goed komen.

Wat mij tot slot nog echt typeert is dat ik heel veel studeer. Ik wil zoveel tegelijk leren en weten, dat lukt nooit in één leven. Op dit moment ben ik mijn studie bedrijfskunde aan het afmaken, daarna wil ik een master gaan doen. Mijn ouders zijn mijn drijfveer, zij stimuleren mij heel erg.’

Wat doe je voor de klant?

‘Ik hoop de klant te helpen door te kijken hoe hij zijn werkproces beter kan inrichten met behulp van de fiscale aangiftesoftware, met het inhoudelijke van de kennisbank FiscaalTotaal. Hoe ik dat doe? Ik doorloop samen met de klant in een half uur tijd telefonisch de demo. De klant kan dan, via een link, op mijn computerscherm meekijken. Soms heeft hij alsnog behoefte aan een afspraak op kantoor, dan plannen we deze in. Met de oplossingen van Nextens probeer ik klanten te helpen met de processen binnen in hun kantoor. Als een medewerker ziek is, kan het werk blijven liggen. Door bijvoorbeeld het CRM-pakket van RADAR te introduceren laat ik zien dat er een manier is om het werkproces te continueren, ook als iemand afwezig is.

De online demo’s geef ik voor Nextens, FiscaalTotaal en RADAR. Ik specialiseer me dus echt op het fiscale deel. Deze demo’s geef ik ook op beurzen.

Met sommige klanten bouw ik een klantrelatie op. Zij benaderen mij dan als ze vragen hebben of ergens tegenaan lopen. Ik probeer ze altijd te helpen, maar wanneer het bijvoorbeeld over facturen gaat dan zorg ik ervoor dat mijn collega’s van de klantenservice het oplossen.’

Je komt naar je werk en dan…

‘Ik sluit mijn telefoon aan en check mijn agenda voor de afspraken van die dag. Meestal heb ik drie à vier online demo’s op een dag. Tussendoor maak ik offertes op, beantwoord ik vragen van klanten en win ik informatie in bij de Technische Service Desk. Daarnaast zit ik in de Ondernemingsraad van Reed Business Information en daar heb ik verschillende meetings voor.’

Waar gaat je bloed sneller van stromen?

‘Als ik een klant nieuwe inzichten kan geven. Als ik ze spreek, dan werken ze nog niet met onze producten of nog maar net, dus ze kennen het nog niet echt. Als ik dan bepaalde verwachtingen kan waarmaken of zelfs overtreffen, dan geeft mij dat een kick. Soms is het echt iets heel simpels. Iets wat bij ons heel makkelijk kan, maar waar altijd heel moeilijk over gedacht wordt. Dan hoor ik aan de andere kant van de lijn dat de klant onder de indruk is, een wow-effect. Dat is echt leuk.’

Wat vind je een uitdaging in je werk?

(Na een lange stilte) ‘Lange meetings. Dan ben ik veel tijd kwijt en dat vind ik zonde.’

Wat voor gekke of leuke situatie met een klant heb je meegemaakt?

‘Ik maak zoveel leuke situaties mee. Zo heb ik op de Nextens Klantendag een klant ontmoet die mij nu bij elke beurs gedag komt zeggen en een praatje komt maken. Dat heb ik wel met meer klanten. Ze herkennen mij nu en dan hebben we het over wat hen bezighoudt en wat wij aan het doen zijn. Elke klant is anders en met veel klanten kan ik echt lachen. Sommigen hebben hele droge humor, dat is echt grappig.’

Wilt u ook een online demo volgen met Adela? Vraag dan een gratis demonstratie aan.

terug